Zakupy przyszłości

Światowy usługodawca, Global Standards One (GS1), bada jutrzejszy świat zakupów.  W jego Knowledge-Center w Köln odwiedzający mają możliwość skorzystania z nowo utworzonej, cyfrowej przestrzeni eksperymentalnej oraz udania się w interaktywną podróż na zakupy, aby poznać trendy i technologiczne innowacje w czasach omni – channel.

GS1 Germany rozszerzył swoją wizję na nowo. “Shopper-Journey Nummer zwei” przedstawia teraz takie tematy przyszłości, jak: sztuczną inteligencję, Augmented Reality oraz Instore-Navigationt. Szczególnie interesująca jest trzecia runda- cyfrowo wystylizowana trasa zakupów modowych.
“Możliwości technologiczne rozwijają się błyskawicznie a to zmienia zachowania zakupowe nabywców i konsumentów” wyjaśnia Christian Eisenberg, manager produktu Category Management + Shopper Marketing.

“Chcemy wesprzeć handel i przemysł w ich cyfrowej transformacji, najlepiej jak jest to możliwe, dlatego stale napędzamy koło doświadczeń naszych zakupowiczów”-dodaje Eisenberg.

Uczestnicy tej zakupowej podróży rozpoczynają ją na kanapie, pozwalając zainspirować się początkowo mediami społecznościowymi i blogami fashion.

Poprzez Click & Reserve, avatary Julia i Michael zapowiadają i zapewniają produkty, które polecają im influencerzy.

W drodze do sklepu uczestnicy odkrywają dzięki elektronicznej, zewnętrznej reklamie na przystanku autobusowym, pasujące sneakersy czy modne szpilki do już wybranego outfitu. Następnie mogą zeskanować kod QR i dokonać rezerwacji produktu.

W sklepie rozpoznani są na podstawie danych zakupowych- umożliwia to elektroniczny Self Check In.

Podczas przymierzania i kompletowania nowej garderoby pomagają innowacje typu inteligentna przymierzalnia oraz magiczne lustro.

Lustro podpowiada kolejne pasujące artykuły, które klient zamawia poprzez ekran dotykowy i otrzymuje od swojej ulubionej konsultantki prosto do przymierzalni.

Opłata jest automatyczna, dzięki mobilnej funkcji Self Checkout następuje podczas opuszczania sklepu i odblokowania zabezpieczeń towaru.

Taka podróż wizualizuje, jak przyszłość robienia zakupów coraz bardziej połączy real cyfrowy z analogowym. Niby nic nowego, ale usieciowane procesy są wspierane coraz częściej i bardziej poprzez sztuczną inteligencję.

 

Tekst: Anna Pruszkowska www.services4fashion.eu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

English »