Luksus: Jak będzie wyglądał w przyszłości sklep ?

Sklepy jako fizyczne punkty sprzedaży nie są zagrożone wymarciem. Wręcz przeciwnie mogłyby odegrać w przyszłości w branży luksusowej istotną rolę, pod warunkiem, że branża zajmie się tematem na poważnie.

Do 2025 r. 100 % zakupów luksusowych będzie dokonanych elektroniczne. Funkcja sprzedawcy całkowicie zmieni się. Sklep stacjonarny będzie ważnym punktem styku klienta z marką. Tu wartość produktu, image marki i fascynacja jej światem wpłynie na wynik i sukces sprzedaży. Inwestycje w sklepy luksusowe i podążanie za innowacjami wzrosną. Zmianie ulegną miejsce sprzedaży, koncept komunikacji z klientem, sklep będzie musiał dopasować się do nawiązania kontaktu i rozmowy z klientem, który będzie chciał spędzić w sklepie przyjemnie swój czas, niekoniecznie dokonując w nim zakupu. W celu wprowadzenia atrakcji do sklepu z punktu widzenia klienta, sklepy zaczynają skupiać się na inwestowaniu w tzw. In –Store- Events, zamiast w komunikację w mediach.

Handel detaliczny znajduje się obecnie w fazie historycznego przełomu. Dla branży luksusowej chodzi o jeden z fascynujących tematów, jakim jest sklep i do czego ma służyć. I nie chodzi tu więcej jedynie o samo miejsce sklepu, w którym prowadzony jest biznes. Walka o biznes w sklepach detalicznych trwa nadal. Branża luksusowa ma trudności spowodowane bezpośrednią konkurencją online dla domów towarowych, branżowych centrów i galerii handlowych. Wzrost branży umożliwiają dziś konsolidacje oraz rozbudowa ich sieci sprzedaży dzięki przejmowaniu przez marki punktów sprzedaży detalicznej.

Autor: Anna Pruszkowska

www.services4fashion.eu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

English »